Het 'IPSO centrum voor leven met en na kanker-Vicki Brownhuis' te 's-Hertogenbosch, faciliteert een lotgenotengroep voor mensen uit de regenboog-community die een partner hebben verloren aan kanker.
 
De groep wordt begeleid door twee getrainde vrijwilligers. Het programma bepaalt de groep zelf. Sinds een jaar organiseren we maandelijks deze bijeenkomst. We voorzien in een behoefte. Binnen onze lotgenotengroepen vinden de deelnemers (h)erkenning in gedeelde ervaringen. De ervaringen rondom het ziekteproces, afscheid en rouw worden gedeeld. Het blijkt van grote toegevoegde waarde als de herkenning ook van toepassing is op de relatievorm/gezinssituatie. 

https://www.vickibrownhuis.nl/lotgenotengroepen/  onder Nabestaanden LBHTQI+